top of page

Doe jij ook anderen tekort door jezelf klein te houden?

Updated: Mar 14, 2023

Ik weet dit natuurlijk al lang, maar gisteren kwam dit inzicht pas echt binnen:


Als je niet

  • jezelf durft te zijn,

  • voor je overtuigingen durft uit te komen

  • vertelt wat je ervaren of geleerd hebt

  • je diensten durft aan te bieden


dan is de kans groot, dat je anderen, die dit heel hard nodig kunnen hebben, belangrijke informatie onthoudt!


Jezelf zijn kan de ander juist enorm inspireren om hetzelfde te doen. Bovendien willen wij toch allemaal geaccepteerd worden voor wie we zijn? En dat zal nooit lukken als we onszelf verbergen voor anderen.

Na de initiële angst voelt het ook veel beter om je leven te leiden vanuit authenticiteit!


En stel je voor, dat je goed geholpen bent door een therapeut, maar de methode die gebruikt is, is niet bekend of "zweverig". Je zou bang kunnen zijn voor het oordeel van anderen. En daarmee benoem je deze mogelijkheid niet, waardoor mensen die er ook baat bij zouden hebben, er misschien nooit van zullen horen! En ja, dat is dan onderdeel van hun levenspad. Maar uitkomen voor waar jij in gelooft, kan een belangrijk thema in jouw leven zijn.


Ik weet dat dit zeker voor mij geldt. Ook in ben (in bepaalde situaties) huiverig om over sommige aspecten van mijn werk te praten. Terwijl ik er zulke mooie ervaringen mee heb! En ik al veel mensen heb mogen helpen met "alternatieve" therapieën en healingen. Uiteindelijk komen de mensen die zich hiertoe aangetrokken voelen en mijn energie prettig vinden, toch wel bij me terecht. Maar zou het niet mooi zijn om de wetenschap van wat er méér mogelijk is dan we doorgaans denken van de daken te schreeuwen? Al is het maar om zaadjes te planten en bewustzijn te kweken. Dat mensen zelf uitmaken of ze er "iets mee hebben" of niet? Maar ze moeten wel eerst op de hoogte zijn van het bestáán van dit soort dingen!


Ik nodig je dan ook uit om komende paar weken iets te doen waarvan jij denkt dat het de ander kan helpen. Hoe eng je dat ook vindt. Ik ga dat ook doen :D


Xx Kinga.

Doe jij ook anderen tekort door jezelf klein te houden?

9 views0 comments

Comments


bottom of page